Wiadomości z Polski     |     Wiadomości ze Świata     |     Rozkład PKP     |     Rozkład PKS     |     Kursy walut     |     Lotto     |     Pogoda     |     
Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
Zmień kontrast Zmień wielkość czcionki

HARMONOGRAM ZAJĘC W RAMACH PROJEKTU "INSPIRUJĄCA EDUKACJA w Przedszkolu w Strzelcach Wielkich w Gminie Strzelce Wielkie"

 

 

HARMONOGRAM ZAJĘĆ W RAMACH PROJEKTU „INSPIRUJĄCA EDUKACJA
 w Przedszkolu w Strzelcach Wielkich w Gminie Strzelce Wielkie”

 

Zadanie 1 – Tworzenie nowych miejsc przedszkolnych – adaptacja pomieszczenia. Pomieszczenia obecnego pokoju intendentki i magazynu zaadoptowane na potrzeby utworzenia nowych miejsc.

 

Zadanie 2 - Funkcjonowanie nowych miejsc przedszkolnych

Zadanie polega na: sfinansowaniu zatrudnienia 2 nauczycieli i 2 pomocy nauczyciela, zakupu materiałów do funkcjonowania nowych miejsc. Zabawki, w tym zabawki kreatywne dla dzieci, materiały plastyczne, pomoce edukacyjno – dydaktyczne, kredki.
Od września 2016 do lipca 2017 zostanie zapewniony posiłek dla dzieci (śniadanie, obiad
z dwóch dań oraz podwieczorek).

Cel zajęć (m. in..):

  • Nabycie przez dzieci umiejętności w zakresie obszarów edukacji wychowywania przedszkolnego;
  • Poprawa umiejętności interpersonalnych u dzieci;
  • Nabycie umiejętności w pracy w grupie;

Zadanie 3 - Zajęcia dodatkowe – ArtTerapia

Zajęcia będzie prowadziła mgr Wiesława Grzesik.

 Formy prowadzenia zajęć: praca indywidualna, w grupach, w zespołach.

Cel zajęć: rozwijanie uzdolnień i zainteresowań artystycznych dzieci oraz ich wrodzonych możliwości twórczych poprzez różnorodne działania plastyczne.

We wrześniu  zostaną sprawdzone umiejętności manualne dzieci, natomiast realizacja programu rozpocznie się od października.

Zadanie 4 -  Zajęcia dodatkowe – „Tanecznym krokiem po zdrowie”

Prowadząca mgr Ewa Skubiszewska.

Z doświadczeń oraz diagnozy wynika, że stanem najbardziej oczekiwanym jest objęcie tego rodzaju zajęciami każdego dziecka
w wieku przedszkolnym.

Cele:

  • Skorygowanie istniejących zaburzeń statyki ciała i doprowadzenie jej, o ile jest to możliwe, do stanu prawidłowego
  • Wdrażanie do samo egzekwowania nawyku prawidłowej postawy
  • Opanowanie przez dziecko i jego środowisko opiekuńcze wiedze i umiejętności dotyczących spraw jego zdrowia

Metody:

  • Samodzielne doświadczenia i przeżycia dziecka
  • Zadania stawiane mu do wykonania
  • Ćwiczenia utrwalające

Formy: zabawy ruchowe oraz gry ruchowe.

 

Zadanie 5 -  Zajęcia dodatkowe – Zobaczcie jesteśmy ODWAŻNI

Prowadząca mgr Małgorzata Wiśniewska.

Cele:

  • Rozwijanie uzdolnień artystycznych przedszkolaków poprzez różnorodne formy aktywności artystycznej
  • Poznanie środków wyrazu artystycznego stosowanych w teatrze
  • Zaspokajanie potrzeb natury emocjonalnej
  • Wytwarzanie pozytywnych relacji i postaw w zakresie rozwoju dziecka
  • Zaplanowanie uroczystości z udziałem dzieci w celu prezentacji różnorodnych form teatralnych
  • Organizowanie wyjazdów do teatrów na spektakle dla dzieci
  • Obejrzenie przedstawienia teatralnego w wykonaniu profesjonalnej gry aktorskiej
  • Stwarzanie dzieciom okazji do twórczości plastycznej: wykonywania lalek, masek, rekwizytorów, dekoracji, plakatów, itp

Rodzaje teatrów – zastosowane metody:

  • Teatr żywego aktora
  • Tatr pacynek
  • Teatr kukiełek
  • Teatr cieni
  • Teatr sylwetek

 

Zadanie 6 - Zajęcia dodatkowe – diagnostyka i ćwiczenia „Wesołe zabawy logopedyczne”

Prowadząca Sylwia Smyła,

Po zakończeniu zajęć nastąpi ocena ich skuteczności na podstawie:

  • Analizy wypowiedzi dzieci
  • Analizy dokumentów: dziennik, karty badań mowy
  • Ankiet ewaluacyjnych skierowanych do rodziców po zakończeniu programu

Stosowane ćwiczenia: oddechowe, usprawniające aparat artykulacyjny, ortofoniczne, słuchowe, słownikowe.

Cele:

1)      Zapobieganie powstawaniu zaburzeń mowy oraz stymulowanie rozwoju dziecka w taki sposób, by potrafiło ono prawidłowo porozumiewać się z otoczeniem, poprzez:

  • Usprawnienie motoryki narządów mowy
  • Naukę prawidłowej wymowy, prawidłowego oddychania, połykania, żucia i gryzienia
  • Pracę nad rozumieniem pojęć, wzbogacanie słownictwa i wiedzy o otaczającym świecie
  • Naukę konstruowania dłuższych, ciekawszych i poprawnych wypowiedzi
  • Kształcenie słuchu fonematycznego
  • Rozwijanie percepcji słuchowej
  • Stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy

REALIACJA PROGRAMU

  1. Prace organizacyjne: przygotowanie sali do podjęcia zajęć logopedycznych, zebranie pomocy dydaktycznych.
  2. Diagnoza logopedyczna – kwalifikowanie dzieci do zajęć logopedycznych, zapoznanie się z orzeczeniami
    psych. – pedagogicznymi, konsultacje z wychowawcą i psychologiem, założenie dokumentacji.

Zadanie 7 - Zajęcia dodatkowe – Emocje pełne niespodzianek

Prowadząca mgr Monika Rakowska.

Program został podzielony na trzy działy tematyczne:

  1. Postrzegamy siebie i rozumiemy swoje uczucia
  2. Postrzegam innych i rozumiem ich uczucia
  3. Komunikuje się innymi

Cele programu:

  • Uświadomienie dzieciom wartości wynikających z poznania i zrozumienia siebie, własnych stanów emocjonalnych
    oraz uczuć innych osób
  • Nabywanie umiejętności rozumienia siebie i innych, oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach
  • Zapoznanie dzieci z regułami życia w grupie, wdrażanie do samodzielności i umiejętności współżycia i współdziałania
    z innymi
  • Zapoznanie dzieci z prawami i obowiązkami, światem wartości moralnych oraz koniecznością ponoszenia konsekwencji swoich czynów

Metody i formy pracy

Zaproponowane metody i techniki pracy są na tyle różnorodne, aby każde dziecko odnalazło coś dla siebie. Nauczyciel dostosowuje metodę, aby zabawy i ćwiczenia były atrakcyjne dla dziecka, wspierały jego aktywność, samodzielność,
a nade wszystko dawały mu możliwość własnych rozwiązań i poszukiwań twórczych.

Zadanie 8 – Doskonalenie Nauczycieli

Ewa Skubiszewska-kierunek studiów Gimnastyka Korekcyjno- Kompenscyjna

Monika Rakowska-Terapia pedagogiczna dziecka z ADHD i zaburzeniami pokrewnymi.

 

Zadanie 9 -  Doposażenie nowych miejsc przedszkolnych              

OWP zostanie wyposażone w nowoczesne urządzenia elektroniczne/informatyczne (laptop, odtwarzacz CD), zabawki małe i duże dla dziewczynek i chłopców, gry i pomoce edukacyjne, wyposażenie kuchni w stoły, zlewy i garnki oraz akcesoria kuchenne, meble, regały, sprzęt sprzątający, dywany, stoliki na stołówkę oraz do sali oraz krzesełeczka do sali na stołówkę.
Zostanie sfinansowany również integracyjny plac zabaw dla nowej grupy dzieci.

 

Załączniki:

Szczegółowy Harmonogram zajęć dodatkowych w czerwcu

Szczegółowy Harmonogram zajęć dodatkowych w lipcu

Jakub Dudek
Gmina Strzelce Wielkie
ul. Częstochowska 14 98-337 Strzelce Wielkie pow. pajęczański woj. łódzkie
tel.: (34) 311 07 94; 311 04 93; 311 07 72; 311 07 78 fax: 34 311 07 78 email: ugstrzelce@post.pl
NIP: 508-001-39-40
Licznik odwiedzin
Licznik odwiedzin:
1604981
Dzisiaj:
212
Gości on-line:
1
Twoje IP:
54.81.231.226
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8 Strona zgodna z WCAG 2.0 AA
projekt i hosting: INTERmedi@  |  zarządzane przez: CMS - SPI
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x